Sa conjugam verbul „a avea”

Am…masina…si degeaba o am daca nu o arat si celorlalti. Am o slujba buna si trebuie sa stie toti vecinii parintilor mei ca am. Altfel nu are rost.
Am pe calculator 1001 de documente care nu imi folosesc, dar nu ma indur sa le sterg. Daca voi avea vreodata nevoie de ele? Si totusi daca am nevoie de spatiu urgent, le arhivez. Si totusi daca nu am suficient spatiu cumpar dvd si le salvez. Si nu le arunc,,,cine esti cand o sa mai am nevoie?
Seamana un pic acest comportament cu cel al bunicului care aduna in atelierul lui vechi lucruri in speranta ca le va utiliza? Dar saracul bunic…pe vremea lui, lumea nu arunca lucruri.
Suntem invatati sa utilizam acest cuvant „a avea” de mici: avem cat mai multe papusi, masinute, jucarii pe care parintii le depoziteaza mai tarziu in cutii, in poduri si subsoluri de bloc.
Apoi de la gradinita acumulam informatii de mici si suntem incurajati sa facem acest lucru. Daca stii cat mai multe poezii esti cel mai apreciat, daca ai cele mai noi jocuri video sau cele mai noi papusi colegii te apreciaza, se comporta mai bine cu tine. Toate in speranta de a le imparti cu ei. Si asa tot strangem sa avem… AVEM CUNOSTINTE, AVEM DIPLOME, nu se stie cand le vom folosi, dar daca le avem nu strica nimanui(vorba bunicului).
In cazul particular al fetelor: avem rochite, cate 10 perechi de blugi, nu stiu cate tricouri si bluze, pantofi,,,cate mai multe haine. Si dulapuri ar trebui sa fie…Niciodata nu strica in garderoba noastra o bluza noua. Shoppingul si ideea de a AVEA ce e la moda…este o moda.
Trebuie sa avem o casa mare, un sot ce trebuie sa aiba la randul lui multi bani, sa aiba o frumusete orbitoare, o inteligenta nemaivazuta, iar noi in general trebuie sa avem multe alte lucruri inutile, ce ne sustin orgoliu…
Si as putea sa continui cu multe, multe exemple…doar viata noastra este o lupta pentru A AVEA: eu am, tu ai, ei/ele au, noi avem, voi aveti, ei/ele au.

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.Tema: Esquire de Matthew Buchanan.

