Cadouri…si iar cadouri

Cadoul…conform definitei dex este: atenție, dar, surpriză, (înv., pop. și fam.) peșcheș, (pop.) plocon, (înv.) cinste, dărușag, prezent, prosfora. Alta definitie ce imi place ceva mai mult este: :Obiect primit de la cineva sau oferit cuiva în semn de prietenie, atenție; dar”.
Dar cea mai funny si mai funny este „Ceea ce se primește sau se oferă în mod gratuit”.
In zilele noastre,intr-o criza economica acuta, cred ca cea din urma definitie este cea mai corecta. Nu vi s-a intamplat sa va ganditi zile in sir ce ii cumparati mamei, tatalui, prietenei, sorei, fratelui, prietenului, sefului si seful sefului? Ca daca ii cumperi o tigaie mamei, va gandi ca o trimiti la bucatarie, ca daca ii ei un parfum…nu ii va placea. Ca o umbrela de ii iei de ce este neagra, ca un plover …este prea scump!! Ii place, nu ii place? Ii trebuie, nu ii trebuie? O multime de ganduri. Oricum, oricui ar trebui sa cumperi cadou este o corvoada.
De prieten zici: anul trecut de Craciun i-am luat un fular, anul asta nu ii mai iau. O curea si-a cumparat el acum 1 saptamana, ar fi fost cadoul ideal. O camasa…i-am luat de ziua lui, nu ii pot lua acelasi cadou. Un ceas, este prea pretentios si costa mult prea mult pentru buzunarul tau lovit de criza. O cravata…nu prea poarta, un portofel i-am luat…si parca tot nu se mai rupe ca sa ii iau altul. Un parfum…are colectie. Lumanarile ornamentale il deprima…zice ca sunt de inmormantari. Sosete cu degete i-am luat, PAPUCII DE CASA ar fi revelatia anului.
Pentru taica-miu…mereu sosete…negre sau maro. E simplu. Mereu apreciaza si se bucura de ele.
Si as putea sa ii iau mereu la rand pe cei carora le cumpar cadouri. Vedeti…deja am zis ii cumpar. S-a inradacinat in mintea mea. Trebuia zis:” ofer cadouri”. Dar si eu, ca mai toti ma simt obligata de situatie, de conjunctura si uit de semnificatia cadoului in sine: acela de prietenie, de apreciere, pe care il faci cu tot sufletul, fara urma de obligatie.
De cele mai multe ori se intampla sa daruiesc pentru ca TREBUIE, pentru ca E MOS CRACIUN, pentru ca e ZIUA ONOMOSTICA, de NASTERE, pentru ca e ZIUA MAMEI, Sf. VALENTIN, pentru ca implinesti nu stiu cati ani de la nu stiu ce eveniment.
De prea putine ori se intampla sa oferi un cadou intr-o zi oarecare, intr-o zi in care nu se intampla nimic.
Eu imi doresc sa primesc numai cadouri in zilele din an cu totul si cu totul banale. Acum nu sunt ipocrita sa le refuz pe cele prestabilite in calendar, dar prietenia si aprecierea nu se manifesta doar de CRACIUN, PASTE, SF. Valentin, de ziua de nastere sau de ziua mamei.

Un gând despre „Cadouri…si iar cadouri

  1. Pingback: Tu iti respecti planurile facute la sfarsit de an? « Banalitati deosebite

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.Tema: Esquire de Matthew Buchanan.

