De ce urasc Craciunul.

Eu, recunosc, nu sunt fana Sarbatori de Iarna. Iata si de ce:

Lumea te intreaba de prin octombrie ce o sa faci de Revelion. Adica mai sunt 3 luni, perioada in care se pot intampla o multime de lucruri. Te poti desparti de nu stiu ce iubit, poti sa iti schimbi jobul,  poate sa vina criza, poate sa se intample orice. Dar absolut orice. Si pana la urmaRevelionul este o noapte ca oricare alta. Am avut si revelioane faine, nu zic, dar cu petrecerile la mine nu iese atunci cand le planific. Petrecerea si voia buna nu este programata, ea vin e de la sine. M-am distrat si marti seara, fara a fi vreo sarbatoare si fara a o planifica, cu pijamale si fara rochii sofisticate. Deci, concluzia: Nu ma mai intrebati din octombrie ce fac de Revelion ca veti fi pusi pe lista mea neagra invizibila :d.

Ca trebuie sa cumperi cadouri, nu ca nu imi place sa ofer cadouri, ci pentru ca trebuie bani pusi deoparte special pentru asta. Este obligatoriu, ca societatea te obliga. Si daca as fi patroana m-ar enerva ca ar trebui sa dau prime  nejustificate de Sarbatori din simplu motiv ca sunt Sarbatorile.

Ca trebuie sa ii minti pe copiii ca exista mos Craciun, desi tot noi, in timpul anului, le tinem morala pe motivul ca nu este bine sa minti.

Ca trebuie sa iti intalnesti unele din rude pe care nu le suferi si sa fii bun doar de dragul Craciunului.Bun trebuie sa fii mereu.

Ca trebuie sa faci mancare in cantitati industriale, de parca ai hrani o armata plecata la razboi. De fapt nu muncam decat noi, 4, in casa si mancam ca niste porci de explodam. Si stam cu randul la baie. De parca mancare nu mai este si in restul anului.

Ca stai la niste cozi interminabile sa cumperi carne de porc. Nu ai carne de porc pe masa de Craciun nu e Craciun.

Ca trebuie sa vii la programare la coafor sa iti faci coafura de Revelion.Care tine numai 3 ore.

Dar si cel si cel mai tare ma enerveaza ca trebuie sa te prefaci ca esti fericit, ca dai pe dinafara de fericire, ca totul iti merge bine, ca nu te-a afectat criza si ai o viata extrem de roz. Roz pitzipongesc. Ca daca ceva nu e bine cu tine, toti iti zic: Dar sunt Sarbatorile. Nu se poate sa nu fii fericit.   Pe naiba!!

Poate o sa revin cu un post: De ce imi place Craciunul.

9 gânduri despre „De ce urasc Craciunul.

  1. Mie imi place Craciunul, tocmai datorita faptului ca toata lumea macar se preface ca e fericita. Luminitze peste tot, braduti, ornamente, zapada, colinde si simpla idee ca vine moshu, chiar daca stiu de mult prea devreme ca nu esti niciun Mosh.
    Imi place totusi sa imi renasc latura asta de copil in preajma sarbatorilor. Copilaria e cea mai inocenta si mai fericita, poate de asta multi se simt fericiti de Craciun. Si daca nu ai latura de copil, sigur ai copii in jurul tau: frati, nepoti, verisori, care stiu sa se bucure si care te fac la randu-ti sa zambesti.
    Mie imi place Craciunul, chiar daca a devenit comercial. Macar o data pe an nu mai suntem negativisti.

  2. Mie nu-mi place…chiar ma inerveaza…altii nu au ce manca si ii auzi pe unii ca le-ar trebui cel putin 100 mil pentru sarbatori…hai ca e chiar inervant. In rest nu-mi place nici bradul nu-mi plac nici intrebarile…ce faci de sarbatori? Stiu ce inseamna Craciunul, sunt un om credincios, dar oamenii se gandesc numai la distractie in aceste zile si mai putin la adevarata sarbatoare a Nasterii.

  3. Și pe mine mă scoate din minți faptul că TREBUIE să fim buni și fericiți doar de sărbători.Să nu mai zic cât de enervant e când primești sms-uri de Crăciun luate de pe net.Și mai tare e când primești același sms de la mai multe persoane.
    Tragic. Urăsc Crăciunul!

  4. mda…. eu nu pot spune ca il urasc dar …… nu am simntzit niciodata ,,Craciunul,, pt mine e o zi ca orikre alta , chiar dak prietenii si familia fac tot posibilul ,degeaba, mai ales cand cineva drag e plekt departe … stiu doar k o singura data am simntit cu adevarat ,,Craciunul,, . Mie niciodata nu mi-a p[lacut cadoul de Craciun … mereu a fost cv care u mi-a placut si a trebui sa ma prefac k-mi place ..

  5. nici mie nu-mi place craciunul, datorita ipocriziei perpetue din fiecare an. urasc sa primesc mesaje trase la xerox, sincer, mai bine n-as primi deloc. singurul lucru care imi face placere e sa impodobesc bradul cu familia. cat despre cadouri, e jale….eu cand ma duc la cumparaturi nu ma uit la primu rahat din vitrina, ca scrie merry christmas pe el si e bun, ma exaspereaza cadourile inutile, facute la repezeala. si poate ca ar mai fi si din cauza ca niciodata nu te intreaba nimeni ce vrei de craciun, nu, ei iti vara sub nas un cadou de rahat pe care si asa il arunci, in loc sa imi dea banii pe care si asa ii cheltuie si imi iau eu ce vreau. cat despre publicitate, televizor, postere afise etc etc, le urasc BA LE URASC!!!!! imi vine sa-mi arunc televizorul pe geam, sa nu mai vrreau sa vad cand merg prin oras acelasi concept din fiecare an de fericire juvenila tampa „a venit craciunu, sa fim buni, sa facem cadouri”, ce mai….E MOARTEA MEA CRACIUNU

  6. Crăciunul s-a pierdut cu tot cu spirit, aşa că cei care se chinuie să-l ridice în slăvi, să dea dovadă de raţiune. Acum totul se reduce la shoping, băut,mâncat, sexat şi cam atât.

  7. Mno, e o lume interconectata .. si inainte de ’90 tot aşa se făcea, şi marketing şi „pun on a happy face”, doar că nu vorbeam cu atâta lume si deci lucrurile pareau mai controlabile.

    Practic ce te deranjează pe tine e zgomotul de fond, cred. We’ll learn to tune it out eventually.

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.Tema: Esquire de Matthew Buchanan.

