Eu si cartile mele

Citesc. Si altceva in afara de reviste, chestii pentru scoala si bloguri.
Candva, cineva ma condamna ca citesc ca sa fug de realitatea in care ma aflu. Este  posibil, dar parca o spusese prea grav. De atunci nu am mai citit vreo 2 ani.
De atunci il urasc pentru asta, ca nu intelesese ca chiar ma simt extrem de bine cand citesc.Ca nu intelesese ce simt eu…si sa nu trebuiasca sa ii mai  explic eu  de ce si cum.
Insa orice incercare de explicatie imi fusese spulberata de o fraza de genul: Eu sunt inginer, eu nu citesc decat schite. Deci nu ai cui sa ii explici ce si cum pana la urma. Asa ca am lasat-o balta. Daca va citi postul atunci este bine numai sa stie ce si cum  cred eu despre cartile pe care le citesc.
Si iata ce zic eu despre cartile mele: ca de fiecare data imi imaginam personajele. Cum erau imbracate, daca erau slabe, grase, cum aveau parul si ce gandeau.Si de fiecare data ele prindeau viata si gandeau mai mult decat spunea scriitorul.
Cartile care mi-au placut si am crescut erau pline de personaje din secolul 19. Toate femeile citeau, mergeau la serate, aveau rochii si mereu sperau sa isi depaseasca conditia, sperau la calatorii. Femei boeme. Barbatii fumau si daca nu fumau erau mereu rascoliti de catre vreo iubire.
Altii se chinuiau sa scrie romane si cartea se numea  Falsificatorii de bani. Doamna Bovary a fost fantastica. O carte am citit-o de 2 ori la interval de 4 ani. De abia dupa 72 de pagini imi aminteam intamplarile. Ceva ciudat, Invitatie la vals nu e carte de uitat asa de repede, dar eu am uitat-o. Habar n-am de ce.
Rosu si Negru de Stendahl am citit 3 sferturi. Mult prea previzil. Crima si pedeapsa…dupa 2 ani am terminat-o…cartea e geniala…iti da si tie un sentiment de vinovatie..de apasare…exact cum avea si personajul central. Imi place sa termin orice carte  incep chiar daca nu este bine scrisa, insa exista lucruri pe care e bine sa le lasi neterminate.
Am citit capodopere ale literaturii universale, carti ale unor scriitori contemporani, carti banale, prost scrise, carti recomandate si carti in alte limbi(citite cu dictionarul alaturi), insa indiferent de genul lor toate au reusit sa isi puna amprenta intr-un fel sau altul asupra mea.
Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.Tema: Esquire de Matthew Buchanan.

