Despre ESTE DIFERIT!!!(1)

Pentru prima calatorie cu vaporul am privit in liniste ce se intampla in jurul meu. Barca(in viziunea alor mei o barca cu vasle) era chiar un vapor destul de mare, primul pe care urcasem. 3 etaje, cu bar si televizoare. Si cu spatiu pentru masini si motociclete. Portul functiona aproape ca un aeroport.  Numai ca nu a fost limita de bagaj. Cel putin in cazul nostru: 6 oameni. Eu doar cu un rucsac din ala de mers la scoala. Si pentru 2 saptamani. Inconstienta mea…ar zice unii. Nici pe departe: lucrurile esentiale si mult mai putina greutate.

Inainte de a pleca din Spania am auzit de la spanioli lucrurile nu tocmai ok despre marocani. Ca sa avem grija, ca pe noi fetele ne vand.  Altii m-au sfatuit sa nu merg, altii au zis „nebunie”. Nu s-a intamplat nimic ca sa imi fac griji.

Vaporul era plin de marocani: femei cu copii mici, adolescenti, barbati  ce  se intorceau de la munca  la famiile lor. Incepea vacanta la spanioli.  A fost ciudat sa vad femei cu perne in mana si cu paturi. Erau 8 ore de calatorie pe timp de noapte. Ele au intins paturile si pernele pe jos, sub scaune si si-au pus copii sa doarma. Eu si cu colega mea nu ne venea sa credem. Eram moderne, cica. Insa de abia dupa vreo 3 ore de amorteala in niste scaune incomode am inteles ca bietii copii nu puteau dormi altfel.

La 6 dimineata am vazut un barbat, intinzand in fata scaunului sau un mic covoras. A spus o rugaciune incet si s-a pus la loc.

Vaporul nu se balansa mult…si se putea dormi linistit. Deci nici vorba de rau de mare.

Despre marea vazuta de pe vapor nu va pot spune prea multe, ca era tare frig si eu sunt sora lui Frigurila. :). Si dupa cele 8 ore am ajuns tot in Spania, nu in Maroc.(Mellila este unul dintre orasele Spaniei aflate in Africa). Orasul tipic european, cladiri inalte si curatenie. La 8 dimineata bineinteles nu era lume si nu mi-am dat seama daca in oras traiesc mai mult spanioli sau mai multi marocani.

Banii nu i-am schimbat la banca, cica nu e bun cursul si la 8 dimineata nu era nici o banca deschisa. Un marocan, intalnit de unul dintre baieti pe vapor, i-a explicat ca e mai bine sa ii schimbam la un magazin mixt in apropiere de granita cu Marocul. Ne iese mai ieftin si asa face toata lumea.  Nu era nici casa de  schimb valutar, era un vanzator ce ne schimba banii(doar atata). Diferit!

3 gânduri despre „Despre ESTE DIFERIT!!!(1)

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.Tema: Esquire de Matthew Buchanan.

