Necesara mediocritate

In liceu un profesor ne-a zis: Mai rau decat mediocro nu poti ajunge. O spunea intr-un context destul amplu in ideea de a nu te complace in ceea ce faci, ca lucrurile sa fie facute nu doar bine, ci genial.  Mintea mea a retinut numai: ” Daca faci un lucru trebuie sa fii cel mai bun „. Sa nu fie nici un punct si virgula de comentat, totul calculat in detaliu. Ei si dupa principiul asta am functionat vreo 6 ani: in anii liceului si  primii ani de facultate. Insa astfel de  lucruri au si tributul lor: socializare redusa, timp si liniste.

Dupa cei 6 ani de ” cel mai bun” am obosit si am trisat. Mi-am dat seama ca sa fii mediocru este si o chestie de necesitate. Parintii si iubitul nu te vor genial, ei te iubesc si mediocru. Ca genialii se construiesc pe baza mediocritatii. Copilul tau nu te vrea supermama, te vrea pentru el, sa ii faci de mancare, sa il duci la gradinita. Si angajatorul..vrea ca tu sa faci o munca in proportie de 60% de rutina. Nu te vrea creativ. Te vrea mediocru. Si apai…sa fii genial cere „nebunie”, critici din partea celorlalti si nici berea cu baietii nu prea se incadreaza aici. Cei mai multi blameaza mediocritatea. Pe naiba, ne scaldam in mediocritate si cateodata ne simtim al dracului de bine. Sau ma gresesc eu?As zice ca NU. Si pana la urma ne impacam  cu  mediocritatea  ca sa ne incadram  in tipare,  sa avem o viata sociala.

Dar  eu aici inchei relatia mea „intima” cu mediocritatea. Pun pariu ca multi gandesc ca mine.  Dar vorba cuiva: si intentia este suficienta in cele mai multe cazuri. In al  meu NU.

2 gânduri despre „Necesara mediocritate

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.Tema: Esquire de Matthew Buchanan.

