Anul trecut de Paste

Trebuie precizat care Paste, ca eram prin Spania, unde majoritatea populatiei este catolica. Intai, Pastele lor. Eram in Maroc si habar nu am cum au petrecut cei de acolo. Niste zvonuri de statui purtate pe brate, steaguri pe la ferestre: negre, rosii, albe si violet din cate imi amintesc eu. De Pastele lor…eram….Cred ca in Fes, Maroc: un popor de musulmani. Oamenii de acolo se bucura de Pastele catolicilor doar pentru ca stiu ca este o perioada de vacanta si ei vor avea ma multi turisti. Sa va povestesc de un Paste in stil catolic nu prea am ce povesti.
Dar de Pastele cel ortodox am ce spune. Gasca Erasmus s-a intors din Maroc exact intr-o vineri, inainte de Pastele la ortodoxi. Anda, colega mea romana, a insistat. Sa fie pe meleaguri cu internet si laptop. Sa vorbeasca cat o tine wireless-ul cu parintii si cu iubitul ei. Si iaca am sosit noi aproape „acasa” in vinerea mare. Abandonati intr-un oras…aproape de casa, dar nu acasa. Vreo jumatate de ora de mers cu masina. Salvatoarea, profa noastra de spaniola, ne-a adus la destinatie. Noi, fericite, acasa!!! Ei..aproape..cu oprire intr-un bar sa povestim cum a fost. Si povestile nu se zic pe stomacul gol…logic…dar nici plin cu mancare. Ci cu bere…si ceva alune…pe post de mancare :D. Despre ce am povestit nu mai tiu minte exact…ca 5 oameni tot au povestit..eu visam la patul meu…
Deci, povestirea ajunge sambata…pe la ora 12…trezirea :D. Daca era mai tarziu…era grav…magazinele se inchideau la 2. Noi ce punem pe masa de Paste?Nu stie nimeni ca e Pastele si nu se tin magazinele deschise pentru noi, asa cum se intampla in Romania. Cumparaturi pe fuga. Iata ce am gatit eu: pasca-favorita mea. Si 1 cozonac chinuit. Nici faina nu a crescut, drojdia…in magazin nici nu stiam care este cuvantul echivalent in spaniola. Pana la urma am cumparat noi ceva si am pus in cozonac. L-am framantat…de ne-am plictisit. L-am dat cu ou, l-am cosmetizat frumos. Dar el ne-a dezamagit. Acum , sa ma disculp, pot sa zic ca era primul. Primul cozonac din viata mea. Aproape un dezastru culinar. Dar si asa l-am mancat. Si am dat si la altii, care nu sarbatoreau Pastele. Trebuie sa fii ospitalier, nu conteaza ca nu este AS in bucatarie. Precizare: pasca nu a fost un dezastru. Noroc ca avea multa branza.
Sarmale nu am facut. De unde frunza? Am inlocuit cu ardei umpluti. Aceeasi umplutura, gust diferit…dar macar ceva, ceva din sarmale aveau. :). Au fost un succes si i-am impartit cu 2 studenti turci. Ei au fost foarte incantati. Cu ocazia asta am aflat ca si la ei se fac ardei umpluti. Pe semne ca cucerirea otomana nu s-a lasat doar cu banii Moldovei luati si multe razboie ci si cu schimburi culinare. Acum cine si cum a luat reteta de ardei umpluti, erasmusii turci nu au stiut sa imi spuna.
Problema mare a fost si cu ouale vopsite. Ele au fost vopsite, dar nu au iesit tocmai rosii. A fost un moment crucial in pregatirea mesei de Paste. Cu ce le vopsim? Noroc cu bunicii de la tara!!! Mi-am amintit cum facea bunica mea oua rosii fierband coji de ceapa. Si un polonez ne-a confirmat ca si bunica lui facea la fel. Ouale s-au inchis la culoare, dar era un rosu pal. Foarte pal.
Salata beof a fost ideala. Am gatit o dupa amiaza intreaga. Italianca care statea cu noi s-a mirat de timpul nostru petrecut in bucatarie. Cu toate ca parea ca am muncit sa gatim pentru o saptamana, cum i se parea italiencei, mancarea s-a terminat a doua zi de Paste. In a treia zi de Paste am si uitat ca este inca sarbatoare. Noi mergeam la scoala inca de luni.
Concluzionand a fost un Paste atipic: o masa integral gatita de mine, cu mers la scoala si fara parinti. Pana la urma mi-am dovedit ca pot si gati, manca ce am gatit si sa fiu pe plac cu mancarea si altora. Sunt de drumul de bun, nu?
Cel mai mult si mai mult mi-a lipsit familia mea si inteleg de ce se spune ca Pastele trebuie petrecut cu cei dragi tie.
Inchei aici povestioara mea si plec sa mananc drob pentru ca anul trecut am sarit peste felul asta. Si sa treci peste drob este dureros, spune o adevarata pofticioasa.
UN PASTE FERICIT TUTUROR!

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.Tema: Esquire de Matthew Buchanan.

