„Țara lu sor-mea”

Asa imi place sa spun eu de Islanda. Sau tara ce s-a bucurat de o publicitate imensa cu un nor de cenusa. Tara care nici nu apare pe harta la meteo, de care poate auzim pe la geografie in generala si un pic la liceu. Eu tin minte de la liceu ca acolo erau gheizere. Si cam atata cultura generala pana ce sora mea…a mers pe acolo :P.

Si iata ce am aflat: este primul producator de banane din lume….desi este o tara nordica si destul de rece pentru restul Europa. Sunt banane facute in sera. Deci daca islandezii pot manca banane din productie proprie atunci si romanii ar putea manca legume din productie proprie…dar asta e alta poveste cu iz de nationalism.

Un alt lucru spectaculos pentru mine a fost prim ministrul lor: o femeie. Blonda, ca majoritatea locuitorilor insulei. (Cred ca acolo nu se fac bancuri cu blonde). Si o sa ziceti ca daca e o femeie..care e problema….eu va raspund ca nici una. Insa este lesbiana. Si acum va spun eu: care e problema?Nici una.

Si tot la capitolul femei. Majoritatea lor(80%)…cum spune sora mea…au doi copii si sunt singure. Si nu au complexul femeilor din Romania: singura si cu doi copii. Ce ma fac?-o adevarata tragedie pentru o romanca. Ele se bucura de copii si nu simt nevoia unei protectii masculine atat de acuta cum se intampla in Romania.

E o tara fara tren. Gandeste-te: daca esti islandez…si nu ai plecat inca de pe insula..nu ai avut ocazia sa vezi un tren real. Dar plecarea de pe insula este ceva normal. Majoritatea locuitorilor dupa ce isi termina scoala…din ce am inteles eu…dupa terminarea liceului..pleca peste mari si tari. Sa cunoasca lumea si nu mica lor capitala, cum intelegem unii dintre noi cunoasterea lumii. Ci chiar toata lumea: Europa, Asia, Africa, Australia, America. Lumea lor pare a fi cam mica.

Si dupa cativa ani de hoinareala se intorc acasa. Si acum stiind ce vor de la viata isi termina studiile. Adica pe la vreo 30 de ani-35 de ani. In sistemul romanesc sa faci facultate la aceasta varsta trebuie sa ai in general 2 motive: lucrezi la stat si iti trebuie o diploma sau chiar acum te gandesti ca e bine sa faci si tu facultate(esti considerat un erou pentru ca sunt sigura ca trebuie sa ai si un serviciu). La islandezi nu se intampla asa: ei pur si simplu inceteaza sa mai lucreze si isi dedica timpul studiilor pe perioada studiilor.

Mancaruri traditionale se pare ca nu au. Importa majoritatea produselor, insa la capitolul peste sunt campioni. Sunt un popor laic, ce nu par a avea multe traditii. Au cai foarte frumosi pe care nu ii imperecheaza cu alte rase pentru ca se simt foarte mandri de bunul asta al lor national. Au si multe oi.

Cam atat despre Islanda…v-am spus si eu ce stiu de la altii. Poate o sa imi fac si eu o tara. O sa va anunt.

4 gânduri despre „„Țara lu sor-mea”

  1. Mai stiu eu ceva in plus despre islandezi: mancarea lor contine mult zahar, pun zahar inclusiv la fripturi(ii ajuta sa reziste la frig), si de acolo privin niste artisti geniali, cum sunt Bjork si Sigur Ros;). Muzica lor e la fel de fantastica precum tara in care s-au nascut si traiesc.

    As merge in Islanda…

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.Tema: Esquire de Matthew Buchanan.

