Secretele bucatariilor

Stiti ca se spune ca peretii au urechi? Sau va mai amintiti din scoala cand profesoarele batrane ne ziceau: „Daca as intreba peretii acestei clase cum se numeste lectia de azi cu siguranta as afla mai multe decat de la voi!”
Lasand la o parte ce stiu peretii de la scoala, va pot dezvalui ce stiu peretii bucatariei mele.
In primul rand ei stiu sa gateasca mai mult decat mine. Pentru ca in afara de urechi, mama mea pretinde ca ar avea si ochi. Apoi ei stiu cate facturi sunt de platit. Si valoarea lor. Bineinteles ca ne stiu ce sfaturi primim noi de la tata. Si discutiile secrete din casa se spun tot in bucatarie. Peretii ii cunosc si pe vechii locatari..si pe ei cu problemele lor, bineinteles.
Cand invatam in bucatarie, e posibil sa fi prins si un pic din comentariile tocite la romana. De la sora mea, cand incerca sa cante in clasele primare. A vazut si desenele pe care le facea ea….si asa mai departe.

Cam asta stie bucataria mea. Acum sa va spun de alte bucatarii prin care am mai trecut.De exemplu de la locul de munca. Prezent si trecut. Acolo au fost negociate salarii, au fost certati angajati, s-au facut planuri strategice, tot peretii bucatariilor au auzit valoarea contractelor, termenelor de plata, facturile neplatite. Majoritatea convorbirilor telefonicii cu cei din familie se tin la bucatarie. Si cu unii clienti importanti tot acolo. In bucatarie se afla cele mai importante lucruri: concedieri, barfe, rautati, felicitari, etc. Asa ca in foarte multe cazuri rolul bucatariei de luat pranzul….incepe sa devina cateodata pe locul 2. Cateodata ma gandesc ca e si normal. Cum sa nu fii fericit dupa ce ai luat masa? Doar dupa masa de spun cele mai bune glume. In unele locuri se mai si fumeaza, adica se intalnesc si cluburi secrete de fumatori.
Insa una peste alta, peretii bucatariilor stiu mult prea multe lucruri. Asa ca eu zic ca e bine ca nu au si gura. Urechi si ochi au. E suficient.

Eu am plecat in bucatarie ca acolo s-a adunat toata lumea. Pe mai tarziu.

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.Tema: Esquire de Matthew Buchanan.

