Cum a fost absolvirea mea?

Direct la subiect.

Clasa a patra. Petrecere inceputa pe la ora 12. Unele fete „boceau” dupa invatatoare. Dar de ce nu stiu. Cred ca a fost mai mult despartirea parintilor de invatatoare ca eu nu imi amintesc mai nimic. Era o petrecere ca asa se obisnuieste.

Clasa a 8-a. Da!!Rochie verde. Cand am sarutat primul baiat. Tin minte ca era Fuego in voga. Am ajuns la restaurant cu taxiul si fiecare aparitie era mai ceva ca la Oscar. O adevarata parada a rochiilor de seara. Nu tin minte sa se fi plans dar mai erau pe ici pe colo pareri de rau.

Clasa a 12-a. Am facut petrecerea de absolvire la mare…. 1 zi intreaga de mers cu autobuzul. A fost funny pentru ca saracutii baieti aveau nevoie periodic sa mearga la toaleta. Si manele erau in voga. Deci 16 ore de ascultat manea de manea. La dus si la venit ne-am oprit la un local si am mancat o ciorba de vacuta. O ciorba de neuitat.  Si de la ciorba la rochie…sa va zic de rochie…sau nu e prea buna asocierea de ciorba si rochie? Bine, atunci un pic mai tarziu.

Va spuneam ca e la mare, nu? Colega mea de camera a fost o fata a carui nume nu mi-l mai amintesc…insa tin minte ca radeam copios de ea la cat era ea de indragostita…si atasata de un baiat. S-au jucat cateva hore prin hotel si s-au deranjat vecinii…s-a baut mult…dar nu eu :P. Restaurantul a fost spectaculos. Parada rochiilor nu a mai fost pe primul plan. Eu tin minte ca ma uitam sa imi vad colegii de liceu imbracati la costum. Parada costumelor baietilor a fost impresionanta…tinzand spre  plus …comic. De dansat am dansat…mult. Si va spuneam ca petrecerea a fost la mare…dar de vazut marea…nu am vazut-o.

La facultate…s-a lasat cu robe si toci. Ce pot sa zic…frumoase. Insa fotografii nu am prea multe. In aceea zi nu m-am pregatit special. Tin minte ca m-am invoit de la munca de la ora 14. Si mama si sora mea ma asteptau in camin. Si eu urcam Copoul si telefonul imi suna mereu: ” Dar tu cand vii?E tarziu. Toti colegiii tau au plecat la Casa de cultura a studentilor”. Am ajuns intr-un final. Fusta nu venea bine, camasa nici atata. Sandalele ma omorau de durere. Am coborat scarile in graba si toata agitatia asta ma facea nervoasa. Va vine sa credeti ca de la Universitate la CCS am luat un taxiu si a stat la doua semafoare? Ajungeam mai repede pe jos. In sala cand am ajuns era o caldura ingrozitoare. Toti isi faceau poze, zambeau sa iasa bine si eu eram transpirata. In 10 minute m-am asezat si am asteptat. S-a tinut un discurs: unul din cei 5-6 profesori a zis ceva. Cu parere de rau nu imi mai amintesc nimic: doar ca vreo 10-15 minute a tinut. Apoi ne-au chemat pe toti pe scena. Cand m-a chemat m-a bucurat. Am mai facut o poza cu unul cu altul. Au pus sa cante un cantec scolaresc si cam gata. Cred ca a durat mai mult inapoierea robelor decat festivitatea in sine. Insa eu am fost cea care si-a predat ultima roba si toca. Parea ca mai asteptam sa mai mai vada cineva.

Tipic am mers cu sora mea si cu mama sa bem ceva la o terasa prin apropiere.Maica-mea se simtea asa mandra de mine. Eu nici  nu ma gandisem ca absolvisem: parea ca totul face parte dintr-un scenariu jucat de fiecare generatie si am si eu un rol micut acolo.

La disertatie a fost dupa principiul: mi-am propus un obiectiv si am atins obiectivul. Cand am inceput masterul nu intelegeam nimic…eram pe alta lume.  Absolvirea masterului a fost simpla: doua ore mi-am ascultat colegii prezentandu-si disertatia si profesori facand glumitze pe seama noastra si asteptand concluziile. Totul a fost intr-o duminica dimineata destul de friguroasa. Nu am sarbatorit in vreun fel.

Desi a trecut ceva timp de la absolvirile mele….cred ca de abia la  toamna o sa constientizez ca eu chiar am absolvit pentru ca nu mai duc la scoala.

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.Tema: Esquire de Matthew Buchanan.

