Alegerile…bate-le vina sa le bata

Maica-mea ma trimite sa iau un litru de lapte. Nu mare lucru de facut, nu? De cand ma stiut sa merg in picioare ma trimitea sa cumpar paine, deci un lucru obisnuit. Numai ca acuma s-a dovedit a fi cu mult diferit. Un pic… sa incep povestea.
A..povestea incepe in fata unei vanzatoare.
Eu: Un litru de lapte.
Vanzatoarea: De care doriti? Degresat, cu grasime 1.5 la suta, cu 2.5 la suta sau 3 la suta?
Eu(in gandul meu): „O…maica-mea nu mi-a spus cu cat la suta grasime. Oare la ce s-a gandit sa il foloseasca?”
Vanzatorea continua: De la firma X, Y, Z sau poate W?
Eu abia incep sa ma gandesc la prima intrebare.
Si vanzatoarea foarte insistenta: Sau poate la 2.3 lei,3 lei,3.7, 3.8 sau 4 lei?
Eu deja impancientata: „Tantea asta parca ma impusca cu intrebarile. Eu sunt la „Vrei sa fii miliardar?” ? Pana si prezentatorul te lasa sa te gandesti, poti suna un prieten sau face fifty-fifty. Revenind: Oare de care a cumparat maica-mea ultima data?Dumnezeu stie, ca vin asa rar acasa. Sa mai stiu si asta… ar fi culmea!”
Vanzatoarea: „Vrei o marca locala sau una de prin Bucuresti? insista uitandu-se in spatele meu ca se tot adunase lumea la coada”.
Eu dau din umeri si spun: „Chiar nu stiu. Si zapacita si incercand sa imi aduc aminte ce mi-a spus vanzatoarea… zic: Doamna, dar de ce aveti atat de multe tipuri de lapte?”
(Eu credeam ca sunt amuzanta…ca imi mai da timp de gandire sau pur si simplu ea imi va sugera de care sa cumpar.)
Vanzatoarea…inca isi pastreaza nervii: „La punga, la cutie sau la sticla?!” aproape urland.
Eu: Aaa….de oricare..lapte sa fie. Prea multe marci, prea multe grasimi, prea multe tipuri de ambalaje…asa ca am lasat-o pe ea sa aleaga pentru mine.
Si imi aduce ceva lapte…marca Y, semidegresat, cu nu stiu cat la suta grasime, la un pret asa…dupa fata mea.
Vanzatoarea: Va multumesc ca ati cumparat de la noi si data viitoare sper sa fiti mai hotarata
(adauga ea cu zambetul pe buze). Pe semne ca mai intalneste oameni care se impotmolesc in a alege laptele, paine sau chibriturile pe care doresc sa le cumpere.
Pana la urma..am iesit si cu basma curata ca maica-mea nu a comentat in legatura cu laptele(eu stiu ce preferinte in materie ar fi avut!!!).

Da, e dificil in ziua de azi sa cumperi pana si lapte. Sute de alegeri: la ce facultate, ce autobuz sa iei, sa mergi cu cortul, sa stai la hotel sau la pensiune, sa cumperi marca x, y sau z, sa iesi in clubul X1, Y1, Z1, F1 sau F6?
Iaca ce se intampla cand ai multe de ales:

1. Nu iti bati capul asa cum am facut eu (Recunoasteti ca e cam obositor sa alegi mereu) si lasi pe altcineva sa aleaga pentru tine. Dar cat timp pot sa faca altii alegeri pentru tine? Si esti mereu multumit de alegerile altora in numele tau? Ok, nu esti multumit mereu asa ca…treci la punctul 2
2. Vrei sa alegi TU ceva nou, dar cum stii ca este cel care iti place tie? Incerci toate marci, simplu, nu? Cum ar fi fost eu sa cumpar toate tipurile de lapte din magazin doar ca sa vad ce lapte imi place mai mult? Bani si timp sa gust din fiecare tip de lapte…o viata de om nu iti ajunge. Greu de realizat, insa exista oameni care fac acest lucru(putini…putini…putini!!!). Daca nici varianta asta nu iti convine pasul urmator.
3. Si laptele ce l-am cumparat data trecuta a fost bun. Si acelasi lapte cumpar de 5 ani. Asa nu ai batai de cap. Mereu cumperi acelasi marca, cu acelasi pret, cu aceeasi grasime. Si daca produsul tau preferat timp de 5 ani dispare de pe piata? Cade cerul pe tine…nu alta…ca doar te obisnuisei cu el si iar trebuie sa treci prin calvarul alegerilor.

Off..fiecare dintre cele 3 puncte de mai sus are plusuri si minusuri. Complicata teorie, nu?
Si ca din palaria magica…exista totusi ceva care sa ne ajute sa alegem: PUBLICITATEA.
Unii zic: cumva doamna din palarie numita PUBLICITATE nu ne complica si mai mult alegerile?
Acuma…totul DEPINDE.

Spusesem mai sus ca e complicat, nu? Raman la aceeasi idee.

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.Tema: Esquire de Matthew Buchanan.

